بازگرداندن آبرومندانه زندانیان به جامعه مهمترین وظیفه زندانبانان است

مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی:

بازگرداندن آبرومندانه زندانیان به جامعه مهمترین وظیفه زندانبانان است

 مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان شرقی گفت: بازگردان آبرومندانه زندانیان به جامعه پس از سپری شدن دوره ندامت آن ها، مهمترین وظیفه زندانبانان در جامعه اسلامی است.

علی اکبر بنی هاشمی، روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس زندان مراغه با اشاره به اهداف 10 گانه سازمان زندان های کشور، افزود: اصلاح و تغییر قالب شخصیتی زندانیان به فرم خاص جامعه اسلامی، کاری مشقت بار و سخت است.

وی اظهار کرد: یک زندانبان در جامعه اسلامی باید تمام تلاش خود را برای بازگشت شخصت و آبروی یک مددجو انجام دهد تا پس از آزادی زندانیان، شرایط ایده آل زندگی عادی به آنان فراهم شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان شرقی از مسوول جدید زندان مراغه خواست نسبت به انتقال زندان به خارج از شهر، پاکسازی و سالم سازی محیط زندان، توجه ویژه به اشتغال دوره حبس و پس از آزادی و امنیت، اصلاح و تربیت زندانیان همت کند.

بنی هاشمی، ادامه داد: هم اکنون 350 میلیارد ریال اعتبار برای آغاز احداث زندان جدید مراغه تزریق شده که با اعمال ماده 47 قانون اراضی ملی و واگذاری زمین این مکان به زندان این شهر، عملیات اجرای این طرح در نیمه اول سال جاری آغاز می شود.

وی، از تعامل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه با این سازمان برای تحویل زمین مورد نظر زندان جدید مراغه قدردانی کرد و گفت: پس از دریافت نتیجه استعلامات این اداره، اداره کل زندان های استان در دو هفته آینده اقدام به طراحی و بررسی توپولوژی خاک زندان جدید مراغه می کند.

بنی هاشمی، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به بحث ارتقای فرهنگی زندانیان در محیط زندان از دیگر مواردی است که باید به آن به صورت جدی توجه شود.

رییس دادگستری مراغه نیز در این جلسه از بازداشت یک فرد در این شهرستان به اتهام زمین خواری به مبلغ یک میلیارد ریال خبر داد و گفت: نهادهای قضایی با توجه به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در این خصوص اقدام های قابل توجهی را انجام داده است.

اسماعیل خیرالهی، افزود: در این خصوص با اداره های ذیربط تمامی هماهنگی های لازم انجام شده تا با سودجویان این عرصه به شدت مقابله شود.

وی با اشاره به ماهیت ایجاد زندان و نگهداری افراد خاطی در این مراکز تربیتی، اظهار کرد: پیشگیری از جرایم، ممانعت از بازگشت مجدد مجرمان به جرم و اجرای اصل تربیت اسلامی از مهمترین اهداف تشکیل سازمان زندان ها در نهاد قضایی کشور است.

رییس دادگستری مراغه ادامه داد: با توجه به اینکه زندان ها به عنوان ندامتگاه محسوب می شوند، نگهداری محکومان در این محل ها به منزله بازگرداندن سالم آنان به جامعه با توجه به آموزه ها و اخلاق مداری است.

در این آیین جعفر حمیدی به عنوان سرپرست اداره زندان مراغه معرفی و از زحمات رحیم فلاح قدردانی شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 21 خرداد 1394برچسب:, | 1:49 | نويسنده : شهروند مراغه ای |